Generella Villkor

FÖRSÄLJNING OCH UTHYRNINGSAVTAL VILLKOR INOM EUROPEISKA UNIONEN

INNEHÅLLSFÖRTECKNING:

1. ALLMÄNNA BESTÄMMELSER

2. ELEKTRONISKA TJÄNSTER I ONLINEBUTIKEN

3. VILLKOR FÖR AVSLUT AV FÖRSÄLJNINGS- OCH UTHYRNINGSAVTAL

4. BETALNINGSMETODER OCH VILLKOR FÖR PRODUKTEN

5. LEVERANSKOSTNADER, ALTERNATIV OCH TID SAMT ANVÄNDNING AV PRODUKTEN

6. REKLAMATION

7. EXTRAJUDICIELLA METODER FÖR KLAGOMÅL OCH UNDERSÖKNING AV ÅTGÄRDER

8. RÄTT ATT ÅTERKALLA INGÅNGET AVTALET

9. SÄRSKILDA FÖRETAGSBESTÄMMELSER (ICKE KONSUMENTER)

10. PERSONLIGA DATA I ONLINE BUTIKEN

11. SÄRSKILDA UTHYRNING OCH UTHYRNINGSKÖP (HYRKÖP) AVTALS VILLKOR

12. SLUTBESTÄMMELSER  


Onlineaffären www.hyragolfklubbor.se tar hand om konsumenträttigheter. Konsumenten får inte avstå från de rättigheter som han beviljar i konsumenträtten. Avsättningar för avtal som är mindre gynnsamma för konsumenten än bestämmelserna i lagen om konsumentskydd är ogiltiga och i deras ställe gäller bestämmelserna i lagen om konsumenträttigheter. Bestämmelserna i dessa föreskrifter är därför inte avsedda att utesluta eller begränsa konsumenträttigheter som beviljas dem i enlighet med obligatoriska lagbestämmelser, och eventuella tvivel bör förklaras till förmån för konsumenten. Om bestämmelserna i dessa föreskrifter inte överensstämmer med ovanstående bestämmelser, prioriteras dessa bestämmelser och bör tillämpas.

1. ALLMÄNNA BESTÄMMELSER

1.1. Online-butiken som finns tillgänglig på adressen www.hyragolfklubbor.se drivs av JOHAN RISBERG, som driver verksamheten under namnet EXCELLENCE Johan Risberg, som ingick i centralregistret och informationen om Republiken Polens ekonomiska aktivitet, förvarad av ministern med ansvar för ekonomi, med: Adressen till verksamhetsort och leveransadress: ul. Magazynowa 9/85, 02-652 Warszawa, Polen, NIP 1132579865, REGON 142929384, e-postadress: kundservice@hyragolfklubbor.se

1.2. Dessa föreskrifter riktas både till konsumenter och till företagare som använder onlinebutiken, såvida inte en given bestämmelse i förordningarna ger något annat och är endast riktat till konsumenter eller företag.

1.3. Administratören av personuppgifter som behandlas i samband med genomförandet av bestämmelserna i dessa föreskrifter är tjänsteleverantören. Personuppgifter behandlas för ändamål inom ramen för och på grundval av principerna i förordningarna i onlinebutiken. Att tillhandahålla personlig information är frivillig. Varje person vars personuppgifter behandlas av tjänsteleverantören har rätt att inspektera innehållet och rätten att uppdatera och korrigera dem.

1.4. Definitioner:

1.4.1. ARBETSDAG - en dag från måndag till fredag, med undantag för helgdagar.

1.4.2. REGISTRERINGSFORMULÄR - En blankett som finns tillgänglig i Online Store där du kan skapa ett konto.

1.4.3. BESTÄLLNINGSFORMULÄR - En elektronisk tjänst, en interaktiv form som finns tillgänglig i onlinebutiken som låter dig beställa, särskilt genom att lägga till produkter i en elektronisk korg och definiera villkoren i försäljnings- eller hyresavtalet, inklusive leverans- och betalningssätt .

1.4.4. KLIENT - 1) En fysisk person med full rättslig kapacitet, och i fall som föreskrivs i allmänt tillämpliga föreskrifter, också en fysisk person med begränsad rättslig kapacitet. (2) juridisk person eller (3) en organisationsenhet utan juridisk personlighet, vilken lagen beviljar rättslig kapacitet - vem har ingått eller avser att ingå ett försäljnings- eller hyresavtal med säljaren

1.4.5. CIVIL CODE - Polska Civil Code av 23 april 1964 (Journalen av lagar 1964 nr 16, punkt 93, med ändringar).

1.4.6. KONTO - Elektronisk tjänst, märkt med ett individuellt namn (inloggning) och lösenord som tillhandahålls av kunden en uppsättning resurser i tjänsteleverantörens IT-system, där uppgifter som samlats in av tjänstemottagaren och information om beställningar som placeras i nätbutiken samlas in.

1.4.7. NYHETSBREV - Elektronisk service, elektronisk distributionsservice som tillhandahålls av Tjänsteleverantören via e-post, vilket gör det möjligt för alla mottagare av Tjänsten att automatiskt ta emot från tjänsten det cykliska innehållet i senare utgåvor av nyhetsbrevet med information om produkter, nya produkter och kampanjer i Online-butiken.

1.4.8. PRODUKT - ett rörligt föremål tillgängligt i onlinebutiken som är föremål för ett försäljnings- eller hyresavtal mellan kunden och säljaren.

1.4.9. FÖRORDNINGAR - Dessa regler i Online Store.

1.4.10. ONLINE BUTIK - Tjänsteleverantörens webbutik finns på följande internetadress: www.hyragolfklubbor.se på Shoplo-butikens plattform.

1.4.11. SÄLJARE; HANDLARE; TJÄNSTELEVERANTÖREN - JOHAN RISBERG som bedriver verksamhet under namnet EXCELLENCE Johan Risberg ingick i centralregistret och informationen om Republiken Polens ekonomiska aktivitet förvarad av ministern som är behörig för ekonomi, med adressen: adress för affärsställe och adress för leverans: ul . Magazynowa 9/85, 02-652 Warszawa, Polen, NIP 1132579865, REGON 142929384, e-postadress: kundservice@hyragolfklubbor.se, telefonnummer: 070-400 77 62.

1.4.12. FÖRSÄLJNINGSAVTAL - ett produktförsäljningskontrakt som ingåtts eller ingåtts mellan kunden och säljaren via nätbutiken.

1.4.12. UTHYRNINGSAVTAL - Ett två eller tre års produkthyreskontrakt som ingåtts eller ingåtts mellan kunden och säljaren via onlinebutiken.

1.4.13. ELEKTRONISK SERVICE - En tjänst som tillhandahålls elektroniskt av tjänsteleverantören till kunden via nätbutiken.

1.4.14. KUND / SERVICE ANVÄNDARE / TJÄNSTE ANVÄNDARE - (1) En fysisk person med full rättslig kapacitet, och i fall som föreskrivs i allmänt tillämpliga föreskrifter, också en fysisk person med begränsad rättslig kapacitet. (2) juridisk person eller (3) en organisationsenhet utan juridisk personlighet, vilken lagen beviljar rättslig kapacitet - använder eller avser att använda den elektroniska tjänsten

1.4.15. AKT FÖR KONSUMENTRÄTTIGHETER, AKT - Polensakten av den 30 maj 2014 om konsumenträttigheter (Journalen av lagar från 2014, punkt 827, i ändrad lydelse).

1.4.16. BESTÄLLNING - Kundens avsiktsförklaring inlämnad via orderformuläret och riktade direkt till att slutföra produktförsäljning- eller produkthyresavtal med säljaren.

2. ELEKTRONISKA TJÄNSTER I ONLINEBUTIKEN

2.1. Följande elektroniska tjänster finns tillgängliga i Online Store: Konto, Beställningsformulär och Nyhetsbrev.

2.1.1. Konto - Användning av kontot är möjligt efter att du har slutfört tre på varandra följande steg av användaranvändaren - (1) fyller registreringsformuläret, (2) klickar på "Skapa konto" fältet och (3) bekräftar villigheten att skapa ett konto genom att klicka på bekräftelsen länk skickas automatiskt till den angivna adressen elektroniska posten. I registreringsformuläret är det nödvändigt för Kunden att tillhandahålla följande uppgifter från tjänstemottagaren: namn och efternamn / företagsnamn, adress (gatu, hus / lägenhet nummer, postnummer, stad, land), e-postadress, kontakta telefonnummer och lösenord. För kunder som inte är konsumenter är det också nödvändigt att ange företagsnamn och skatteidentifikationsnummer.

2.1.1.1. Elektronisk kontotjänst tillhandahålls kostnadsfritt under obestämd tid. Mottagaren har när som helst möjlighet att radera kontot (avsluta kontot) genom att skicka en lämplig förfrågan till Tjänsteleverantören, särskilt via e-post till följande adress: kundservice@hyragolfklubbor.se eller skriftligen till: ul. Magazynowa 9/85, 02-652 Warszawa, Polen.

2.1.2. Beställningsformulär - användningen av beställningsformuläret börjar med att kunden lägger till den första produkten i den elektroniska korgen i onlinebutiken. Placering av beställning sker efter att kunden har genomfört två steg på efterhand - (1) efter beställningsformuläret och (2) klickar på ”Beställa och betala” i nätbutiken efter att ha fyllt i beställningsformuläret. I beställningsformuläret är det nödvändigt för kunden att lämna följande uppgifter om kunden: Namn och efternamn / företagsnamn, adress (gatu, hus / lägenhet nummer, postnummer, stad, land), e-postadress, kontakta telefonnummer och uppgifter om försäljningsavtalet: produkt (er), produktens storlek, plats och metod för leverans av produkten / produkterna, betalningsmetoden. För kunder som inte är konsumenter är det också nödvändigt att ange företagets namn och skattidentifikationsnummer.

2.1.2.1. Elektronisk beställningsformulärstjänst tillhandahålls kostnadsfritt och är av en enstaka natur och avslutas när ordern placeras via den eller när beställningspartiet upphör att lägga ordern genom det.

2.1.3. Nyhetsbrev - användningen av nyhetsbrevet följer efter att e-postadressen i fliken nyhetsbrev är synlig på webbplatsen för webbshop, till vilken ytterligare utgåvor av nyhetsbrevet ska skickas och klicka på "Prenumerera" rutan. Du kan prenumerera på nyhetsbrevet genom att markera kryssrutan när du skapar ett konto - när kontot har skapats abonnerar kunden på nyhetsbrevet.

2.1.3.1. Elektronisk nyhetsbrevstjänst tillhandahålls kostnadsfritt under obestämd tid. Kunden kan när som helst och utan att ge någon anledning, avsluta sin prenumeration på nyhetsbrevet genom att skicka en relevant begäran till tjänsteleverantören, särskilt via e-post till följande adress: kundservice@hyragolfklubbor.se eller skriftligen till följande adress: ul. Magazynowa 9/85, 02-652 Warszawa, Polen.

2.2. Tekniska krav som krävs för använda IT-systemet som används av tjänsteleverantören: (1) En dator, bärbar dator eller annan multimedieenhet med internetanslutning. (2) tillgång till elektronisk post (3) internet browser: Mozilla Firefox version 11.0 och senare eller Internet Explorer version 7.0 och senare, Opera version 7.0 och senare, Google Chrome version 12.0.0 och högre; (4) rekommenderad minsta skärmupplösning: 1024x768; (5) möjliggör cookies och javascript-stöd i webbläsaren.

2.3. Tjänsteanvändaren är skyldig att använda nätbutiken på ett sätt som överensstämmer med lag och moral med respekt för Tjänsteleverantörens och tredje parts personliga rättigheter, upphovsrätt och immateriella rättigheter. Tjänstemottagaren är skyldig att ange data som överensstämmer med det faktiska tillståndet. Mottagaren är förbjuden att tillhandahålla olagligt innehåll.

2.4. Förfarande vid klagomål:

2.4.1. Klagomål avseende tjänsteleverantörens tillhandahållande av elektroniska tjänster och andra klagomål relaterade till driften av nätbutiken (med undantag för produktens klagomål, som anges i punkt 6 i förordningarna) kan kunden till exempel lämna in :

2.4.2. skriftligen till följande adress: ul. Magazynowa 9/85, 02-652 Warszawa, Polen;

2.4.3. i elektronisk form via e-post till följande adress: kundservice@hyragolfklubbor.se.

2.4.4. Tjänsteleverantörens svar på klagomålet sker omedelbart, senast 14 kalenderdagar från det att ansökan lämnades in.

3. VILLKOR FÖR AVSLUT AV FÖRSÄLJNINGS- OCH UTHYRNINGSAVTAL

3.1. Avslut av försäljnings- eller hyresavtalet mellan kunden och säljaren sker efter att kunden har beställt beställningen med beställningsformuläret i onlinebutiken enligt punkt. 2.1.2 i förordningarna.

3.2. Produktpriset som visas i onlinebutiken ges i svenska kronor och inkluderar skatter. Det totala priset inklusive produktskatt som omfattas av ordern samt leveranskostnader (inklusive transport-, leverans- och postavgifter) och andra kostnader och om det är omöjligt att fastställa beloppet av dessa avgifter - om skyldigheten att betala, kunden informeras på webbsidorna vid beställning, inklusive när kunden önskar vara bunden av försäljnings- eller hyresavtalet. Priset som visas i kundvagnen är hyreskostnaden för första året vid hyresavtal. Den totala kostnaden för hyresköpslösningen finns under varje produktbeskrivning.

3.3. Förfarandet att ingå ett försäljnings- eller hyresavtal i online-butiken med hjälp av beställningsformuläret

3.3.1. Avslut av försäljnings- eller hyresavtalet mellan kunden och säljaren sker efter att kunden har beställt i nätbutiken i enlighet med punkten. 2.1.2 i förordningarna.

3.3.2. Efter beställningen bekräftar säljaren omedelbart sitt kvitto och accepterar samtidigt ordern för utförande. Bekräftelse på mottagande av ordern och dess acceptans för genomförande sker genom att säljaren skickar en e-postadress som tillhandahålls vid tidpunkten för beställningens e-postadress, som åtminstone innehåller säljarens uttalande om mottagandet av ordern och dess godkännande för genomförande och bekräftelse av försäljnings- eller hyresavtalet. Vid mottagandet av ovanstående e-post av kunden, ingås ett försäljnings- eller hyresavtal mellan kunden och säljaren.

3.4. Konsolidering, säkerhet och förmedling till kunden av innehållet i försäljnings- eller hyresavtalet som ingåtts av (1) tillhandahållande av dessa föreskrifter på webbplatsen för webbshop och (2) att skicka det e-postmeddelande som avses i punkt. 3.3.2. Föreskrifter. Innehållet i försäljnings- eller hyresavtalet registreras dessutom och säkras i IT-systemet i säljarens webbutik.

4. BETALNINGSMETODER OCH VILLKOR FÖR PRODUKTEN

4.1. Säljaren ger kunden följande betalningssätt enligt försäljnings- eller hyresavtalet:

4.1.1. Betalning vid banköverföring till säljarens bankkonto i Polen.

4.1.3. Betalning med Visa, Visa Electron, Visa Debit, MasterCard, Maestro, Discover och American Express via Paypal’s säkra betalningslösning.

4.1.4  Betalning via Paypal konto

4.2. Betalningsdatum: Om kunden väljer betalning via banköverföring, elektronisk betalning eller betalning med kreditkort, är kunden skyldig att betala inom 7 kalenderdagar från försäljningsavtalets datum.

5. LEVERANSKOSTNADER, ALTERNATIV OCH TID SAMT ANVÄNDNING AV PRODUKTEN

5.1. Produktleverans finns tillgänglig inom rikets Sverige territorium.

5.2. Leveransen av produkten till kunden betalas av kunden, såvida inte försäljnings- eller hyresavtalet föreskriver något annat. Leveranskostnaderna för produkten (inklusive avgifter för transport, leverans och posttjänster) anges till kunden på webbplatsen för webbutik i "Leveranstid och kostnader" och under orderns beställning, inklusive när kunden önskar bli bunden av försäljnings- eller hyresavtalet.

5.3. Säljaren tillhandahåller kunden DPD kurirleverans. DPD gör ett leveransförsök till kundens valda leveransadress. Är kunden inte hemma vid leveransförsöket så lämnas ett meddelande och kunden kan hämta upp sin leverans inom 14 dagar på närmaste DPD / Postnord utlämningsställe. Hämtar kunden inte ut leveransen inom 14 dagar så skickas kundens order tillbaka till hyragolfklubbor.se och säljaren debitera kunden kostnaden för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringskostnader (fn 199 SEK). Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.

5.4. Fristen för leverans av produkten till kunden är upp till 10 arbetsdagar, såvida inte en kortare tidsfrist anges i produktbeskrivningen eller när beställningen läggs ut. För produkter med olika leveranstider är leveransdatum det längsta angivna datumet, vilket dock inte får överstiga 10 arbetsdagar. Början av leveransen av produkten till kunden räknas enligt följande:

5.4.1. Om kunden väljer betalningsmetod genom banköverföring, betalar elektroniska betalningar - från det datum då du krediterar säljarens bankkonto eller avräkningskonto, och vid kortbetalning - från det ögonblick då du erhåller den positiva auktorisationen.

6. REKLAMATION

(Gäller försäljnings- och uthyrningsavtal som ingåtts den 25 december 2014)

6.1. Grunden och omfattningen av säljarens ansvar gentemot kunden om den sålda produkten har en fysisk eller juridisk brist (garanti) definieras av allmänt tillämpliga lagar, särskilt i den polska civillagen (särskilt artiklarna 556-576 i den civila koden).

6.2. Säljaren är skyldig att förse kunden med en produkt utan defekter. Detaljerad information om säljarens ansvar på grund av produktfel och kundens rättigheter anges på hemsidan för webbshop på under ”Leverans, betalning, köptrygghet och reklamationer”.

6.3. Klagomålet kan lämnas in av kunden, till exempel:

6.3.1. skriftligen till följande adress: ul. Magazynowa 9/85, 02-652 Warszawa, Polen;

6.3.2. i elektronisk form via e-post till följande adress: kundservice@hyragolfklubbor.se

6.3.3. i elektronisk form via kontaktformuläret under fliken kundservice i webbshoppen

6.4. Säljaren kommer att adressera kundens klagomål omgående, senast inom 7 arbetsdagar från det att klagomålet har kommit säljaren tillgodo. Om kunden som är konsument har krävt att felet har ersatts eller tagits bort eller lämnat in ett prisreduktionsutlåtande, med angivande av det belopp som priset ska reduceras till och säljaren inte svarade på begäran inom 7 arbetsdagar från det att säljaren erhållit klagomålet, anses det att begäran var berättigad

6.5. Kunden som utövar rättigheter enligt garantin är skyldig att leverera den defekta produkten till följande adress: ul. Magazynowa 9/85, 02-652 Warszawa, Polen. När det gäller en kund som är konsument, ska kostnaden för leverans av produkten bäras av säljaren, för en kund som inte är konsument, ska kostnaderna för leverans betalas av kunden. Om produkten, beroende på produktens typ eller sättet för installationen, skulle vara en alltför svår leverans av produkten, är kunden skyldig att göra produkten tillgänglig för säljaren på den plats där produkten är belägen.

7. EXTRAJUDICIELLA METODER FÖR KLAGOMÅL OCH UNDERSÖKNING AV ÅTGÄRDER

7.1. Detaljerad information om möjligheten för kunden att använda den utomrättsliga metoden för att hantera klagomål och förföljande krav samt reglerna för tillträde till dessa förfaranden finns på webbplatsen för byrån för konkurrens och konsumentskydd på: https: // uokik. gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.

7.2. Hyragolfklubbor.se följer även svenska Allmänna reklammationsnämndens beslut.

7.3. Polska konkurrens och konsumentskydd verket kan nås på följande sätt: telefon +48 22 55 60 333, email kontakt.adr@uokik.gov.pl eller en skriftlig adress Plac Powstańców Warszawy 1, Warszawa, Polen. Dess uppgift är bland annat att ge konsumenterna hjälp i frågor som rör utomstående lösning av konsumenttvister.

7.4. Konsumenten har följande exempel på möjligheter att använda klagomål och klagomål utanför domstol: 1) En ansökan om att lösa en tvist till en permanent vänlig konsumenträtt (för mer information, besök: http: //www.spsk. wiih.org.pl/); (2) En rörelse om tvistlösningens utomrättsliga upplösning till handelsinspektören för handelsinspektionen (mer information på den inspektörs webbplats som är behörig för säljarens ekonomiska verksamhet). och (3) hjälp konsumentombudsmannen eller den sociala organisationen, vars lagstadgade uppgifter innefattar konsumentskydd. Rådgivning lämnas bland annat via e-post på porady@dlakonsumentow.pl och vid konsumenthjälpenummeret +48 801 440 220 (hjälplinjen är öppen på affärsdagen 8:00 till 18:00, anslutningsavgift enligt operatörens taxa).

7.5. En online plattform för att lösa tvister mellan konsumenter och företagare på EU-nivå (ODR-plattformen) finns på http://ec.europa.eu/consumers/odr. ODR-plattformen är en interaktiv och flerspråkig hemsida med en enda butik för konsumenter och företagare som söker upphovsrättslig avtalsförpliktelse som uppstår genom ett online-försäljningskontrakt eller ett servicekontrakt (mer information på plattformswebbplatsen själv eller på Internetadress till kontoret för konkurrens och konsumentskydd): https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie_faq_platforma_odr.php)

8. RÄTT ATT ÅTERKALLA INGÅNGET AVTALET

(Gäller för försäljning och uthyrning avtal som ingåtts den 25 december 2014)

8.1. En konsument som har ingått ett distansavtal kan inom 14 kalenderdagar dra tillbaka / återkalla det utan att ange någon orsak och utan att ådra sig kostnader, förutom de kostnader som anges i punkt. 8.7 i förordningarna. För att följa tidsfristen räcker det med att skicka ett uttalande innan det löper ut. Deklarationen om återkallelse från kontraktet kan göras, till exempel:

8.1.1. skriftligen till följande adress: ul. Magazynowa 9/85, 02-652 Warszawa, Polen;

8.1.2. i elektronisk form via e-post till följande adress: kundservice@hyragolfklubbor.se;

8.1.3. i elektronisk form via kontaktformuläret under fliken kundservice i webbshoppen

8.2. Perioden för återkallelse av kontraktet börjar löpa:

8.2.1. för ett kontrakt genom vilket säljaren distribuerar produkten, är skyldig att överlåta sitt ägande från att konsumenten är innehavaren av produkten eller en tredje part som utsetts av konsumenten annan än transportören, och i i fall av ett kontrakt som: (1) innehåller många produkter som levereras separat, i partier eller i delar - från att inneha den sista produkten, sats eller del eller (2) består i regelbunden leverans av produkter under en begränsad period - från att ta den första produkten i besittning

8.2.2. för andra kontrakt - från det att avtalet ingicks.

8.3. Vid återkallelse från ett distansavtal anses kontraktet ogiltigt.

8.4. Säljaren är skyldig att omedelbart, senast 14 kalenderdagar från mottagandet av konsumentens uttalande om återkallelse av kontraktet, återlämna alla betalningar som gjorts till honom, inklusive leverans av produkten (förutom extra kostnader som härrör från leveransmetod som valts av kunden än den billigaste standardleveransmetoden som finns tillgänglig i nätbutiken). Säljaren ska återbetala betalningen med samma betalningsmetod som konsumenten använt, såvida inte konsumenten uttryckligen har kommit överens om en annan returmetod, vilket inte medför några kostnader för kunden. Om betalning sker med hjälp av ett betalkort, kommer återbetalningen att ske till det bankkonto som tilldelats betalningskortet med hjälp av vilken betalning gjordes. Om säljaren inte har erbjudit sig att samla in produkten från konsumenten själv, får han återkalla ersättning för betalningar som mottagits från konsumenten fram till mottagandet av produkten eller konsumentens leverans av bevis för sin retur, beroende på vilken händelse som inträffar först.

8.5. Konsumenten är skyldig att omedelbart senast 14 kalenderdagar från den dag då han drog sig tillbaka från kontraktet, återlämna produkten till säljaren via kurir vald av säljaren. Kunden skall kontakta säljaren via kundservice@hyragolfklubbor.se för att erhålla en returfraktsedel. Produkten måste vara oanvänd och förpackad i originalförpackningen för att säljaren skall kunna godkänna returen. För att möta tidsfristen räcker det med att returnera produkten före utgången. Konsumenten kan returnera produkten till följande adress: EXCELLENCE Johan Risberg, ul. Magazynowa 9/85, 02-652 Warszawa, Polen.

8.6. Konsumenten är ansvarig för minskningen av produktens värde som ett resultat av att den används på ett sätt som går utöver vad som är nödvändigt för att fastställa produktens art, egenskaper och funktion.

8.7. Eventuella kostnader i samband med konsumentens upphävande av kontraktet, som konsumenten är skyldig att ådra sig:

8.7.1. Om konsumenten har valt leveransmetoden för produkten annan än den billigaste standardleveransmetoden som finns tillgänglig i onlinebutik, är säljaren inte skyldig att återbetala de extra kostnader som säljaren ådrar sig.

8.7.2. Konsumenten bär direkta kostnader för att returnera produkten.

8.7.3. Om en produkt är en tjänst vars prestanda - efter konsumentens uttryckliga begäran - började före utgången av tidsfristen att återkalla avtalet, är konsumenten som utövar rätten att dra sig ur kontraktet efter att ha gjort en sådan begäran skyldig att betala för de tjänster som uppfyllts fram till återkallning av kontraktet. Betalningsbeloppet beräknas i proportion till omfattningen av den tillhandahållna tjänsten, med hänsyn tagen till det pris eller ersättning som avtalats i avtalet. Om priset eller ersättningen är överdriven är beräkningen av detta belopp marknadsvärdet för den tillhandahållna tjänsten.

8.8. Rätten att återkalla ett distansavtal är inte tillgängligt för konsumenten i förhållande till kontrakt:

8.8.1. (1) för tillhandahållande av tjänster om säljaren helt har tillhandahållit tjänsten med uttryckligt samtycke från konsumenten som har blivit informerad före bestämmelsen om att han kommer att förlora rätten att återkalla avtalet efter utförandet av tjänsten av säljare; (2) där priset eller ersättningen beror på fluktuationer på den finansiella marknaden som säljaren inte har någon kontroll över och som kan inträffa före tidsfristen för återkallelse av kontraktet, (3) där tjänsteobjektet är en icke-prefabricerad produkt, tillverkad enligt konsumentens specifikation eller som tjänar för att tillgodose sina individuella behov (4) där tjänsteobjektet är en produkt som snabbt försämras eller har en kort hållbarhetstid; (5) där tjänsteobjektet är en produkt som levereras i en förseglad förpackning, som efter öppning av förpackningen inte kan returneras på grund av hälsoskydd eller hygienskäl, om förpackningen öppnades efter leverans (6) där ämnet för tjänsteobjektet är produkter som efter leverans, beroende på deras natur, är oskiljaktigt kopplade till andra föremål; (7) där tjänsten är alkoholhaltiga drycker, vars pris avtalades när försäljningsavtalet ingicks och vilken leverans får ske först efter 30 dagar och vars värde beror på fluktuationer på marknaden över vilken säljaren har ingen kontroll (8) där konsumenten uttryckligen krävde att säljaren skulle komma till honom för brådskande reparation eller underhåll; om säljaren tillhandahåller ytterligare tjänster än de som konsumenten behöver eller tillhandahåller andra produkter än reservdelar som är nödvändiga för att utföra reparation eller underhåll, beviljas konsumenten rätt att återkalla avtalet i samband med ytterligare tjänster eller produkter. (9) där tjänsteobjektet är ljud eller visuell inspelning eller datorprogramvara levererad i en förseglad förpackning, om förpackningen har öppnats efter leveransen; (10) för leverans av tidningar, tidskrifter eller tidskrifter, med undantag för ett abonnemangsavtal; (11) ingås genom en offentlig auktion (12) för tillhandahållande av logistiktjänster, med undantag för bostadsändamål, godshantering, biluthyrning, catering, tjänster avseende fritidsaktiviteter, underhållning, sport eller kulturella evenemang, om kontraktet anger tjänste- eller tjänstedagen (13) för leverans av digitalt innehåll som inte registreras på ett konkret medium om prestandan påbörjades med konsumentens uttryckliga samtycke innan tidsfristen för återkallelse och efter att ha underrättat säljaren om förlusten av rätten att dra tillbaka från kontraktet.

9. SÄRSKILDA FÖRETAGSBESTÄMMELSER (ICKE KONSUMENTER)

9.1. Det här avsnittet av förordningarna och bestämmelserna i detta dokument gäller endast kunder och serviceanvändare som inte är konsumenter.

9.2. Säljaren har rätt att dra tillbaka från försäljnings- eller hyresavtalet som ingåtts med kunden, som inte är konsument inom 14 kalenderdagar från dagen för dess ingående. Återkallelse från försäljnings- eller hyreskontraktet kan i detta fall ske utan att ge en anledning och ger inte upphov till några påståenden från kundens sida som inte är konsument i förhållande till säljaren.

9.3. När det gäller kunder som inte är konsumenter har säljaren rätt att begränsa tillgängliga betalningsmetoder, inklusive att helt eller delvis kräva förskottsbetalning, oavsett vilken betalningsmetod kunden valde och om att sluta försäljnings- eller hyresavtalet .

9.4. När säljaren ger produkten till transportören som skall vidarebefordra den till kunden, som inte är konsument, övergår de fördelar och bördor som är förknippade med produkten och risken för oavsiktlig förlust eller skada på produkten. I så fall är säljaren inte ansvarig för förlust, förlust eller skada på produkten som härrör från dess acceptans för transport tills den levereras till kunden och försenad vid transporten av sändningen.

9.5. I händelse av att produkten skickas till kunden med en kurir / transportör är kunden som inte är konsument skyldig att inspektera paketet i tid och på det sätt som accepterats för sådana transporter. Om han avgör att under transporten var förlust eller skada på produkten, är han skyldig att utföra alla åtgärder som är nödvändiga för att fastställa transportörens ansvar.

9.6. Enligt konst. 558 § 1 i civillagen, är säljarens ansvar enligt garantin för produkten mot kunden, som inte är konsument, utesluten.

9.7. När det gäller kunder som inte är konsumenter kan tjänsteleverantören säga upp avtalet om tillhandahållande av elektroniska tjänster med omedelbar verkan och utan att ange skälen genom att skicka kunden ett relevant uttalande.

9.8. Tjänsteleverantörens / säljarens ansvar gentemot den mottagare / kund som inte är konsument, oavsett dess rättsliga grund, är begränsad - både som en del av en enda fordran och för alla fordringar totalt - upp till pris betalat och leveranskostnader enligt försäljnings- eller hyresavtalet, dock högst upp till två tusen kronor. Tjänsteleverantören / säljaren är ansvarig gentemot servicemottagaren / kunden som inte är en konsument endast för typiska skador som är förutsägbara vid tidpunkten för kontraktets ingående och är inte ansvarig för förlorad vinst i förhållande till den mottagare / kund som inte är konsument .

9.9. Eventuella tvister som uppstår mellan säljaren / tjänsteleverantören och klienten / tjänste användaren som inte är konsument ska vara föremål för domstolen som har jurisdiktion över säljaren / tjänsteleverantörens säte.

10. PERSONLIGA DATA I EN ONLINE BUTIK

10.1. Administratören av personuppgifterna för de kunder / klienter som samlats in via nätbutiken är säljaren.

10.2. Personuppgifterna för tjänsteanvändarna / klienterna som samlats in av administratören via onlinebutiken samlas i enlighet med kundens / kundens önskemål för bokföringsändamål, marknadsföringsändamål (nyhetsbrev), kontakta kunden och andra aktiviteter relaterade till genomförandet av försäljnings- eller hyresavtalet eller kontraktet för tillhandahållande av elektroniska tjänster.

10.3. Eventuella mottagare av personuppgifter från kunder i online-butiken:

10.3.1. När det gäller en kund som använder onlinebutiken med leveransmetoderna via post, kurir eller paketlås, tillhandahåller administratören kundens personuppgifter samlad till en utvald transportör eller agent som utför leveransen på begäran av administratören .

10.3.2. När det gäller en kund som använder nätbutiken med metoden för elektroniska betalningar eller med ett betalkort, tillhandahåller administratören de samlade personuppgifterna från kunden till den valda enheten som betjänar ovanstående betalningar i onlinebutiken.

10.4. Tjänstemottagare / kund har rätt att få tillgång till sina uppgifter och korrigera dem. Begäran i detta avseende kan göras, till exempel:

10.4.1. skriftligen till följande adress: ul. Magazynowa 9/85, 02-652 Warszawa, Polen;

10.4.2. i elektronisk form via e-post till följande adress: kundservice@hyragolfklubbor.se.

10.5. Det är frivilligt att tillhandahålla personuppgifter, men underlåtenhet att tillhandahålla de personuppgifter som anges i de föreskrifter som är nödvändiga för att ingå ett försäljnings- eller hyresavtal eller ett kontrakt för tillhandahållande av elektroniska tjänster leder till oförmåga att ingå detta kontrakt. De uppgifter som är nödvändiga för att ingå ett försäljnings- eller hyresavtal eller ett avtal för tillhandahållande av elektroniska tjänster anges också på webbshopens hemsida varje gång innan ett visst kontrakt ingås.

11. SÄRSKILDA UTHYRNING OCH UTHYRNINGSKÖP (HYRKÖP) AVTALS VILLKOR

11.1. Varje hyrestidslängd är 1 år (12 månader) och kan förlängas 12 månader i taget. De årliga hyreskostnaderna anges under varje produkts produktbeskrivning tillsammans med den totala hyreskostnaden. Första årets hyreskostnad är synlig i kundens varukorg vid beställning.

11.2. Ägandet av hyrda golfset övergår från hyragolfklubbor.se till kunden efter tre år utan några extra kostnader. Lösning kallas hyrköp.

11.3 Kunden kan returnera produkterna till säljaren / hyragolfklubbor.se före utgången av varje hyresperiod (12 månader) så länge som de hyrda produkterna har använts på normalt sätt och utsatts för normalt slitage. Kunden betalar endast 99 kronor för returen med kurir angiven av hyragolfklubbor.se om hyreskontraktet inte förlängs.

11.4 Säljaren / hyragolfklubbor.se skickar en uthyrningsförlängningsförfrågan via e-post en månad innan det årliga hyreskontraktet löper ut. Hyresavtalet förlängs automatiskt 12 månader om kunden inte informerar säljaren / hyragolfklubbor.se om att kunden inte vill förlänga hyreskontraktet och returnerar produkterna före utgången av den aktuella hyresperioden.

11.4 Säljaren / hyragolfklubbor.se är ansvarig för att reparera eller ersätta en hyrd produkt som har blivit skadad under normal användning, medan kunden ansvarar för förlust av hyrda produkter och skador på hyrda produkter som inte kommer från normalt slitage.

11.6 Kunden kan inte hyra ut produkterna i andra hand utan tillstånd från hyragolfklubbor.se

12. SLUTBESTÄMMELSER

12.1. Avtal som ingåtts via nätbutiken ingås på svenska.

12.2. Ändringar av förordningarna:

12.2.1. Tjänsteleverantören förbehåller sig rätten att ändra förordningarna av viktiga skäl, det vill säga: lagändringar; ändringar i betalnings- och leveransmetoder - i den utsträckning dessa förändringar påverkar genomförandet av bestämmelserna i dessa föreskrifter.

12.2.2. Om man slutar på grundval av dessa föreskrifter fortlöpande avtal (t.ex. tillhandahållande av elektroniskt servicekonto), binder de ändrade bestämmelserna kunden om kraven i art. 384 och 384 [1] i civillagen, dvs. tjänstemottagaren informerades korrekt om ändringarna och upphörde inte avtalet inom 14 kalenderdagar från anmälningsdagen. I händelse av att en ändring av förordningarna skulle leda till införandet av nya avgifter eller ökning av befintliga kunder, vem som är konsument, har rätt att dra tillbaka avtalet.

12.2.3. Vid slutande av avtal av annan art än löpande avtal (t.ex. ett försäljnings- eller hyresavtal) ska ändringar av förordningarna inte strida mot förvärvade rättigheter för kunder som är konsumenter före det datum då ändringarna av förordningarna träder i kraft, i särskilda ändringar av förordningarna får inte påverka redan placerade eller placerade order och sluta, genomföra eller genomföra försäljnings- eller hyresavtal.

12.3. I frågor som inte omfattas av dessa förordningar ska allmänt tillämpliga bestämmelser i polsk lag tillämpas, särskilt: civillagen lagen om elektroniska tjänster av den 18 juli 2002 (Journal of Laws 2002 nr 144, punkt 1204, i dess ändrade lydelse); till försäljningsavtal som ingåtts den 25 december 2014 med kunder som är konsumenter - bestämmelserna i lagen om konsumenträtt av den 30 maj 2014 (tidskriften 2014 års lag, punkt 827 i ändrad lydelse) och andra relevanta bestämmelser i allmänt tillämplig lag.

12.4 Återförsäljaren är inte ansvarig för skador som orsakats av olämplig användning av produkterna under hyresperioden, efter hyresköpslösningen eller efter försäljningsavtalet.

Tillbaka till butik

Varukorg

Din varukorg är tom

Köp din första produkt